Det har gått 20 år sedan "Hounds of love".
20 år som har byggt på myten om Kate Bushs fantastiska förträfflighet.
20 år som förefaller som ljusår, även om det "bara" är tolv år sedan senaste albumet "The red shoes" kom ut.
Det här är nämligen en helt annan Kate Bush än den som ägde det alternativa MTV (jämsides med Talking Heads "Road to nowhere") med "Running up that hill", en av 1980-talets mest inflytelserika singlar.
Det är i och för sig finemang att Kate Bush har gått vidare, men de här flummiga excentriskheterna måste man vara ett hårdnackat fan för att svälja.

"Aerial", uppdelad på två skivor ("A sea of honey" och "A sky of honey"), förefaller ha två målgrupper:
1) Hobbykonstnärer, företrädesvis sådana som helst jobbar med lera.
2) Ljudbögar som söker ett alternativ till SACD-utgåvan av Peter Gabriels "Up" att demonstera sina stereoanläggningar med.
Skivan är fylld med löjligt fågelkvitter, teatrala barnskratt, prettotexter och fåniga titlar ("?", med en refräng som består av decimaltal, tar förstås priset).
Det mest komiska, om man kan uttrycka sig så när det handlar om en sådan här monumental besvikelse, är att Kate Bush med sitt överdoserande av new age-atmosfärer och patetiska syntsjok låter som Enigma.